22 Haziran 2009 Pazartesi

babama mektup..

Dün gece uyumaya çalışırken,kafamda sana mektuplar yazıyordum baba..öylece uyuyakalmışım..sabah uyandığımda halen yazmaya devam ettiğimi görünce içimi buraya dökmeye karar verdim,hiç okuyamayacağını bilsemde...
Senden bana kalan tek şey kitapların,o kitaplarda baş ucumda durduğundan her gece sana dair birşeyler hatırlayarak uyumaya çalışıyorum..pek iyi şeyler olmuyor hatırladıklarım,güzel şeylerde hatırlıyorum elbet ama uzun süreli olmuyor çünkü her güzel şey, sonunda keşke yaşamasaydık dedirtmiş bize...
Biz sana hayrandık baba,ama senin haberin yoktu,hiçte olmadı..ben bu kitapların başında durup bunların hepsini babam okudu,bana da anlattı diye hava atardım arkadaşlarıma,halbuki hiç anlatmamıştın...eskiden solcuların(sempatizanlarının dahi) insan ilişkilerinde hiç hata yapmayan,duyarlı,kararlı,sevecen,mantıklı insanlar olduklarını düşünürdüm(ki hala da sürüyor bu tutumum,hepsinin öyle olmadığını bircok kez görmüş olmama rağmen)..dünyaya karşı duyarlı olan bir insan kendi çocuklarına nasıl duyarlı olamıyor,dünyayı değistirmek isteyen bir insan nasıl ilk önce kendini değiştirmesi gerektiğini bilmiyor bunu anlayamıyorum? Bildiğim tüm değerler seninle çelişiyor baba..üzgünüm ama galiba benim için hayalkırıklığısın..

Bugün babalar günü..benim için ne ifade ettiğini bilmek istermisin ? Arkadaşlarımın babalarıyla içten konuşmalarını kalbim acıyarak dinlemek zorundayım,evet kulaklarımı tıkasam da duyuyorum ne yazık ki..dün tek başımaydım odada,neden mi? çünkü hepsi aşık oldukları babalarına hediye almaya gittiler,ben ne mi yaptım ?boşver,senin için anlamı olmayan seyler..
Eskiden bu kadar hissetmezdim yokluğunu..içinde yaşadığım fanus senin yarattığın boşluktan daha büyüktü çünkü..fanustan çıktığımda herkes,herşey yabancıydı sadece içimdeki boşluk terketmiyordu beni ve gün geçtikçe daha da büyüyordu..senden izin istemeyi ve bana izin vermemeni bile merak eder,bu duyguyu yaşamak ister oldum..param bittiğinde baba bana para gönder demek istedim ama yoktun..hatta sen ben buralardan giderken de yoktun sahi nerelerdeydin ? o gün benden daha önemli olan ne işin vardı bilmek isterdim doğrusu ? senin küçük kızın basketbol oynardı,en iyiydi belki de, herkes onu konuşur,başını oksar, aferin derdi ama onun umrunda olan bir tek kişi vardı,sen...ama yoktun...
Ben büyüdüm baba(muhtemelen bundan da haberin yok),belki de kendi çocuklarım olacak birkaç yıl sonra ama yarattığın boşluk ve babasının elinden tutmuş parka giden o küçük kız çocuğu,ben kaç yaşında olursam olayım,hala içimde olacak...bunu nasıl dolduracağım baba ben,bir fikrin var mı ?

Senin de babalar gününü kutlamak isterdim bugün ama üzgünüm ben bugün hayalimdeki BABAMA söz verdim...

8 yorum:

  1. canım benim ya:( yazını gözyaşları içinde okudum ama olsun bloguna denk geldiğim için sevindim... zuzudan sevgilerle:)

    YanıtlaSil
  2. Babam, uykunu böleceğim, ama seninle konuşmak istiyorum
    Uyan baba, uyan! Bak, sana neler anlatacağım
    Başucuna gelip, seninle böyle dertleştiğimde gözlerini açıyorsun
    Biliyorum
    Beni dinliyor, belki de bana bir şeyler fısıldıyorsun,
    Biliyorum
    Ama gücüm, ne toprağı delip gözlerine ulaşmaya yetiyor,
    Ne de fısıltılarını işitebiliyorum
    Yine öğrettiğin gibi sadece hissedebiliyorum
    BUGUN 29 MART
    Sen gideli 6 sene oldu
    Soğuk mu baba oralar?
    Güneş bir nebze olsun dokunur mu gözlerine?
    Bari biriniz kaldınız benimle çok şükür
    5 yıldır damarlarımda kaç tur attın kim bilir?
    Sen damarlarımda dolaşıyorsun
    İkimiz bunu biliyoruz ya, bu da yeter
    Babam, buraları hiç merak etme
    Tanrının, toprağın altındaki loşundan daha karanlık bu dünya.Sen gittin gideli daha bi karanlık oldu hem dünyam hem odam. Yüksek dağlardaki uzak ağaç görüntülerine,
    Bulutların karmaşasına
    Dalgalara, yakamozlara,
    Minicik bir hareket eder mi diye duvardaki resmine,
    Uyumak üzereyken gelen tıkırtıyla irkilip
    Evin dört bir köşesine bakıyorum hep
    Karşıma çıkarsın diye.
    lanet olsun YOKSUN!!
    Bir gece rüyama gir baba, kucakla beni,ıslak ıslak bir öp!
    Çok özledim, çok özledim anlıyor musun?


    (ALINTI)

    YanıtlaSil
  3. böyle şeyler hissedebilmek güzel..

    YanıtlaSil
  4. hatta herhangi birseyi HİSSETMEK güzel..

    YanıtlaSil
  5. beni mahvettin:(((((((((((((

    YanıtlaSil
  6. beni mahvettin sen yaa ölüorum şu anda:(((((((

    YanıtlaSil
  7. okadar ciddi bişi yok sena :D:D

    YanıtlaSil
  8. meraba arkadaşlar bende babamı kaybettim babasızlık o kadar çok kötü bişey ki bu çok güzel yazı arkadaşım başın sağ olsun kendinize iyi bakın

    YanıtlaSil